Dostanu se ve svojí práci k různým dokumentům, a tak jsem se dostala i k pokynům, které se dávají k platebním terminálům. Zaujalo mne, co všechno může být podezřelé a měli by to pracovníci kontrolovat, protože já některé z těch věcí občas v zápalu boje dělám, akorát teda nekradu platební karty
Co je problém a pracovník by měl už řešit?
– opakované nákupy ve stejný den
– má víc karet a postupně je zkouší
– nakupuje podezřele drahé zboží (neodpovídá to průměrné útratě v prodejně)
– kartu nemá v peněžence, ale v kapse
– o zboží se moc nezajímá, hlavně dokončit nákup
– člověk je evidentní tuzemec, ale karta zní na cizozemské jméno
– nákupy na začátku, nebo na konci pracovní doby
– pokud je držitel karty požádán o občanský průkaz, nemá ho u sebe
– během nákupu je nervózní a netrpělivý
– chce rozdělit nákup do více menších položek
– pokud se podepisuje bloček, podívá se na zadní stranu karty, jak vypadá podpis
– neví, jaký je zůstatek na kartě a mluví předem o tom, že mu byly transakce zamítnuté
Je to veřejně, na netu, kdyby někdo chtěl nakukovat, že nešidím. Například třeba tyhle jsou na přímý odkaz
https://www.fio.cz/docs/cz/Fio_banka_platebni_terminal.pdf
https://www.kb.cz/…/kb-20140101-pokyny-pro-provadeni-transa…