Bezlaktózové · Ostatní · Rychlé a snadné · Vegan

SNÍDAŇOVÉ MUESLI TYČINKY

Domácí muesli tyčinka, která mi pokryje celou snídani

Nerada to přiznávám, ale i na mne došlo s proteinovými prášky, na které jsem vždycky dštila oheň a síru. Vzniklo to celé jako dlouhá řada řešení mých zvláštních jídelních preferencí. Pak se z toho vyklubala nesnášenlivost laktozy, takže to tak zvláštní nebylo, jen jsem tomu nerozumněla. A když to spojíte s mateřským a pracovním vytížením, tak „zapomínání snídaně“ je vlastně vcelku běžná záležitost.

První krok bylo, že jsem si u Tescomy všimla tvořítka na muesli tyčinky, a to ve verzi pro nepečené i pečené (ta nepečená umí i ty pečené, naopak ne tak dobře). A protože bláznivé udělátory mne baví, tak jsem si to pořídila. Muesli tyčinky totiž dělávám (například ty nepečené s burákovým máslem). A pak mne napadlo, že bych tím mohla zkusit vyřešit správně nastavené snídańové „chytni a běž“. Nenarazila jsem totiž na nic kupovaného „chytni a běž“, co by odpovídalo výživovým hodnotám, které chci, a zároveň bych byla schopná to pozřít.

Co se týká nutričních věcí, tak mi několik kamarádů zároveň a nezávisle na sobě doporučilo Terezku, kterou teď najdete jako Nutri and Therapy. Terezka dělá nejen otázky výživy, ale i osobní (osobnostní) rozvoj. To mi velmi vyhovuje, protože má se mnou velkou trpělivost, když vymýšlím různá řešení/blbosti, aby mi to fungovalo. Kdybyste se mne zeptali, koho doporučím ohledně výživy, bude to právě Terezka. Už s ní spolupracuji pár let a vždycky, když něco potřebuji, tak to vymyslí. Vůbec nechápu, jak to dělá, protože mě obvykle přijde, že to je objektivně nemožné 😀 Ale o tom jsou specializace. Píšu o tom ale hlavně proto, že poměr snídaňových tyčinek vyrobila Terezka podle mých potřeb a spotřeb, takže pokud byste chtěli mít taky svoje přesně vyladěné tyčinky, nejspíš nebudete mít stejné hodnoty a gramáže.

Co se týká již zmíněných „nenáviděných“ proteinových prášků. Dala jsem na Terezčin návrh, když jsem si sama zoufala, že bez proteinů mám hlad a nevím, jak je ještě přidat, aby mi to fungovalo. Ona mi doporučila značku Sunwarrior. Že jsou poměrně chutné a splňují absenci laktozy. Já jsem chtěla chytračit a taky se mi zdály dost drahé (co kdyby mi to nechutnalo, tak co s tím zbytkem). Tak jsem koupila nějaký kokosový protein (už si nevzpomenu jaký). No…tak ten kokosový jsem nebyla schopná vůbec jíst a ještě měl strašně moc tuku na mnohem nižší bílkoviny. Takže jsem ho darovala a pokorně jsem vyzkoušela Sunwarrior a to teda bylo výrazně lepší. Můžu to jíst, a to i opakovaně. Byla jsem mým sousedem poučena, že vhodnější je varianta BLEND (jakože rostlinné proteiny z různých kytek, což mi smysl dává) a já se nezpěčuji. Mám doma čokoládový a lesní ovoce (berry) na prostřídání. Oblíbené to u mne není, ale je mi po tom dobře.

Sušené ovoce beru vždycky nedoslazené. Kromě toho, že ovoce pak dávám i juniorovi, tak já prostě to slazené nemám ráda. Bu´ď suším já sama doma, nebo moje a přítelova maminka, nebo kupuji například ve větších množstvích na grizzly.cz nebo světplodů.cz.

Obecně na domácí tyčinky existuje asi tak milion receptů na internetu. Standardně se ale do tyčinek dává nějaké sladidlo, které to pomáhá spojit a držet tyčinky dohromady. Když tam žádné sladké pojivo nedávám (nesedí to na hodnoty), tak se neodvažuji použít samotné oříšky, ale dávám ořechová másla.

Já jsem při přípravě receptu nakukovala a inspirovala se třeba tady, ale žádný z receptů tomu mému neodpovídá.

https://lifemadesweeter.com/granola-bars/

https://anothermusicinadifferentkitchen.com/sugar-free-granola-bars/

https://www.yummly.com/recipes/healthy-granola-bars-no-sugar

https://www.womensweeklyfood.com.au/homemade-muesli-bars-and-snack-bars-29808

SNÍDAŇOVÉ MUESLI TYČINKY

množství je na 1 snídani pro mne, tedy 3 Tescoma tyčinky, násobte si dle preferencí

Obecný poměr

50 g jemných ovesných vloček (nebo pomixovat ty klasické), 20 g proteinového prášku bez cukru, 20-25 g sušeného ovoce, 20 g ořechů/semínek/kokosového oleje/oříškového másla aj.

Sušené ovoce (nedoslazované) : meruňky, jahody, jablka, hrušky, borůvky, brusinky, třešně, višně, mango, ananas, banány (ne smažené plátky), hrozinky, datle, fíky, broskve, meruňky

Ořechy a spol. : kokosový olej, burákové máslo, kešu máslo

Další dochucení: mletá skořice, matcha prášek, karmamon, mletý hřebíček, mletý zázvor, šťáva z čerstvého zázvoru (nebo najemno nastrouhaný zázvor bez vláken), špetka soli, kakaové boby

Konkrétní moje ovocná varianta: 50 g jemných ovesných vloček, 20 g proteinu SUNWARRIOR PROTEIN BLEND BIO LESNÍ OVOCE, 20-25 g sušených meruněk, 10 g kokosového oleje, 10 g burákového másla

Konkrétní moje čokoládová varianta: 50 g jemných ovesných vloček, 20 g proteinu SUNWARRIOR PROTEIN BLEND BIO ČOKOLÁDA, 20-25 g sušených jahod, 20 g burákového másla

Konkrétní moje matcha varianta: 50 g jemných ovesných vloček, 20 g proteinu SUNWARRIOR PROTEIN BLEND BIO LESNÍ OVOCE, 20-25 g sušeného jablka, 10 g kokosového oleje, 10 g burákového másla, pytlíček (1 porce) matcha čaje

Postup: Sušené ovoce na 10 minut namočím do vody, protože mám velmi často velmi suché ovoce. U vlhčích netřeba, ale stejně trochu vody asi budete doplňovat.

V mixéru lehce smixuji ovoce, ořechové máslo a případně kokosový olej. Ne úplně dohladka, trochu kousky, nic pravidelného.

Rozmixovanou směs smícháme s vločkami a proteinem. Kdyby to bylo moc suché, přidat trochu vody – já obvykle cca 2-3 lžíce vody. Musí to mít konzistenci, že byste z toho třeba vytvarovali kuličku a ta by držela pohromadě.

Vyložte plastovou krabičku fresh fólií a dejte do ní směs na tyčinky. Rovnoměrně rozvrstvěte a pak pořádně upěchujte. Nechte hodinu v lednici.

Pomožte si folií, celý blok vyndejte a nakrájejte na tyčinky/útvary dle preferencí. Hotovo

NEBO

Směs na tyčinky natlačit do formiček na tyčinky a dát na hodinu do lednice.

Vyjměte z tvořítek.

Můžete dát do „fancy pytlíčků“ (á la tahat peníze z lidí :-D, ale když to bylo u základní sady, tak to tady máte). Každopádně hotovo.

Můžete si udělat různé verze, různé množství a rozhodně nepotřebujete speciální tvořítka ani nic podobného. To jen že já už je mám.

Tohle sdílím!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *